Eğitim

MEB'e Yeni Sistem Önerisi: 1 Gün Okul 4 Gün İşyeri!


12 yıllık zorunlu eğitimin kısalmasında sona gelindi. Tartışmalar sürerken, düşünce kuruluşu TEDMEM açıkladığı raporda 3+1’i önererek ”Türkiye artık eğitime erişimi değil, eğitimin niteliğini tartışmalıdır” dedi. Türkiye Gazetesi’nde yer alan habere göre; Önerilen modelde istihdama katılmak isteyen liselilere 11. sınıf sonunda diploma verilmesi; 12. sınıfın ise uzmanlaşma olması teklif edildi. Ayrıca bu modelde meslek yüksekokulu programları, mesleki ortaöğretimle bütünleşik bir yapıya kavuşturuluyor. Programlar, haftada bir gün akademik eğitim, dört gün iş yeri temelli uygulama ilkesine dayanıyor.
Kaynak

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
All Pages