Eğitim

Fatih Altaylı: İktidarı övseydi soruşturma açar mıydınız?

Antalya’da, özel bir okulda, bir öğretmen, Emine Karakaş, Cumhuriyet Bayramı nedeniyle bir konuşma yapıyor.

İktidarı, iktidar politikalarını eleştiriyor.

Türkiye Yüzyılı söylemini eleştiriyor.

Küfür yok, hakaret yok.

Konuşma sosyal medyada popüler olunca, savcılık harekete “geçiyor” ve “geçiriliyor.”

Antalya Emniyeti hemen gelip öğretmeni gözaltına alıyor.

Gerekçe, halkı kin ve düşmanlığa tahrikmiş.

Anlamadım.

İktidarın politikalarını eleştirmek, içinde ne olduğu belirsiz bir Türkiye Yüzyılı söylemine katılmamak halkı kin ve düşmanlığa tahrik mi oluyor!

Öğretmen hanımefendinin bu konuşmayı okulda yapmasını “yer ve zaman” açısından eleştirebilirsiniz.

Bu konuşmanın yeri okul bahçesi değildir diyebilirsiniz.

Orada her görüşten öğrenci, her görüşten veli var, burası ideolojik bir konuşma için uygun olmadı diye bakabilirsiniz konuya.

Farklı düşünen bir veli sertçe itiraz etse, bayrama gölge düşecek, bu konuşmayı yapmanız uygun olmadı diye de düşünebilirsiniz.

Hatta Milli Eğitim Bakanlığı kendi içinde bir soruşturma açabilir, hatta belki bir disiplin cezası da verebilir.

Bunların hiçbirine itiraz etmem.

Ama bir şartla.

Tersini yapan, yani okul bahçesinde hükümet politikalarını destekleyen, Türkiye Yüzyılı söylemini övene de aynı tepkiyi göstermek, öğrencilerin ve velilerin tepki göstermesi muhtemel söylemleri okula sokmamak gerekir anlayışı ile iktidar yanlısı söylem bile olsa soruşturma açmak kaydı şartı ile.

Ama öğretmen hanımefendinin söylediklerine savcılık soruşturması da neyin nesi!

Hele hele “halkı kin ve düşmanlığa tahrik” adı altında iktidar politikalarının eleştirisini suç haline getirmek, iyiden iyiye zıvanadan çıkmaktır.

Bugün Türkiye’nin en az yüzde 48’i iktidar politikalarını eleştiriyor, bu politikalar değişsin diye sandığa koşuyor.

Ne yapacaksınız bir daha sefere?

Muhalefeti toptan “suçlu” mu ilan edeceksiniz? Muhalif olmayı, iktidarı kayıtsız ve şartsız desteklememeyi kin ve düşmanlık mı ilan edeceksiniz?

Milyonları mı tutuklayacaksınız, halkı kin ve düşmanlığa tahrik ediyor diye, yoksa sadece gözdağı vermek için bir bölümünü mü?

Peki sorarım size.

Sosyal medyada Anıtkabir fotoğrafına füze saldırısı fotoğrafı yayınlayıp altına “Bir gün mutlaka” yazar piç mi halkı kine ve düşmanlığa tahrik ediyor yoksa iktidar politikalarını eleştiren mi?

Kaynak

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
All Pages