Mehmet Şimşek’ten memur ve emekli aylıklarıyla ilgili açıklama


Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Twitter üzerinden kısa bir açıklama yaptı.
Bakan Şimşek yaptığı açıklamada, depremzedelere teslim edilmesi planlanan konutlar ve yapılan düzenlemeler hakkında bilgi verdi.
Şimşek açıklamasında, "Mecliste görüşülmekte olan Milli Dayanışma Paketi, depremin
yol açtığı ilave maliyetlerin bütçe üzerindeki etkisini bir miktar azaltmayı
hedeflemektedir" ifadelerini kullandı.
Mehmet Şimşek'ten önemli açıklamalar
Hazine ve Maliye Bakanı Şimşek attığı tweetlerde şu ifadelere yer verdi;
"Deprem felaketinden etkilenen vatandaşlarımızın yaralarını
sarıyoruz. Bu yıl deprem kaynaklı harcamaların 761.7 milyar TL’ye (milli gelire
oran olarak yüzde 3,1) ulaşmasını bekliyoruz. Bu çerçevede deprem bölgesinde
179 bin konutun inşasına başlandı. Yaklaşık bir yılda 319 bin konutu
depremzedelere teslim etmeyi planlıyoruz.
Mecliste görüşülmekte olan Milli Dayanışma Paketi, depremin
yol açtığı ilave maliyetlerin bütçe üzerindeki etkisini bir miktar azaltmayı
hedeflemektedir. Söz konusu düzenlemeler ayrıca dolaylı olarak cari açığı
kontrol altına almaya da destek verecektir.

"4,9 milyon kamu çalışanımızı etkileyen iyileştirmeler yaptık"
2023 yılında 15,9 milyon emeklimizi ve 4,9 milyon kamu
çalışanımızı etkileyen önemli iyileştirmeler yaptık. Aylık ve ücretlerinde
enflasyonun oldukça üzerinde artışlar yaparak refah seviyelerini yükselttik.
2022 yıl sonuna göre en düşük memur maaşını yüzde %141,8, en düşük emekli
aylığını ise %114,3 oranında artırdık.
"Cari açığı azaltacak adımlar atarak, ülkemizin risk pirimini düşüreceğiz"
Önümüzdeki dönemde bütçe açığını kontrol altına alarak mali
disiplini yeniden tesis etmek suretiyle kamu maliyesi göstergelerinde kalıcı
bozulmalara geçit vermeyeceğiz. Bunun
için gerekli tedbirleri alıyoruz.
Para politikası ile maliye politikası
arasındaki uyumu pekiştirerek Merkez Bankası’nın enflasyonla mücadelesine
destek vereceğiz. Cari açığı azaltacak adımları atarak ülkemizin risk primini
de düşüreceğiz."




