Anayasa Mahkemesi Toplu Sözleşme İkramiyesini iptal etti. Şimdi ne olacak?


Bugün Anayasa Mahkemesi toplu sözleşme ikramiyesinden faydalanabilmesi için “yüzde 2 barajını aşan sendikalara üye olma” şartı getiren düzenlemeyi iptal etmesiyle ilgili gerekçeli karar Resmi Gazete’de yayımladı. Ayrıca 538 TL olarak ödenen toplu sözleşme ikramiyesini de iptal etti. Bu karar 5 Mart 2023 tarihi itibarıyla yürürlüğe girmiş oluyor.
Yani kamu çalışanlarının hangi sendikaya üye oldukları sendikaya bakılmaksızın 250 gösterge rakamının aylık katsayı ile çarpımı tutarındaki sadece 190 TL toplu sözleşme desteği ödenecek.
Kısaca Anayasa Mahkemesinin bugün yayınlanan gerekçeli kararında ;
* % 2 lik üye barajının iptal ederken;
* Sendika üyesi olduğu için maaşlarından yapılan kesintisinin çok üstünde üyelik ödentisi yapıldığını ifade etmiş ve bu durumun Yasaların “kimseyi sendika üyesi olmaya ya da olmamaya zorlama “ İlgili maddesini ihlal ettiğine karar vermiş durumda Özetle ; sendika üyesi olana kesintiden çok para geri verilerek ,sendika üyesi olmak istemeyen kişileri “sendika üyesi olmaya zorlama “ yapıldığını söylüyor. Bu nedenle de iptal edilmesi gerekir diyor (54.madde)
*Gerekçeli karar hemen uygulanırsa ay ay ödeme yapıldığında bu ay kesintiden daha fazla ödeme yapılmama durumu var…

